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Ultima
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Registrado: 27 Abr 2004
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He visto el trailer, el gameplay, etc...y lo unico que me gusta es poder controlar monstruos, os imaginais lanzar a la batalla a los elefantes tochos? adamantai se llamaban, no?

Por cierto, preferia el antiguo sistema de entrar en combate, ahora no tengo claro como atacar por sorpresa.



Palidor
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Me gusta todo en general, aunque quiero que haya muchos personajes jugables, eso de jugar con bichos no me gusta xD


"Gaming 4ever"
vashlaestampida
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Pues hasta la fecha

Me gusta
- Los nuevos personajes Noel me ha convencido y Alyssa que aun no se sabe si será jugable me gusta a pesar de este traje raro.
- Hay ciudades (aunque no he visto tiendas y cosas así)
- Exploración : Hay un porcentaje que indica cuanto has explorado en el mapa (como en Star Ocean 3 o los 2 Valkyrie Profile)
- El sistema de combate de FFXIII
- Hay más variedad (QTE, forma de iniciar los combates, puzzles...)

No me gusta
- Serah, de momento en lo que se ha visto es la chica frágil de los RPG japoneses, demasiado cliché. Pensé que después de FFXIII, ella mejoraría un poco como Hope.
- Reciclaje de escenarios, personajes, vestuarios y monstruos.

Neutro
- La captura de monstruos puede estar bien (como un Shin Megami Tensei por ejemplo). Sino, puede ser un simple relleno y la gente usará los personajes normales en lugar de los monstruos.
- BSO de momento es demasiado pronto.



Belias
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Pues yo me hartaré de adoptar adamantais para lanzarlos a pelear X-D

vashlaestampida
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Noel_Standing escribió:
Pues yo me hartaré de adoptar adamantais para lanzarlos a pelear X-D


solo cuando llegas al nivel 99 aceptarán entrar en tu equipo. :-)



Claire77
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Ultima
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Joder ojala estuviera yo ahí ...

Palidor
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Yo sinceramente lo de que puedan luchar los monstruos contigo lo vería bien en el caso de que tengas mas personajes jugables a escoger y tu los quieras poner, no que tengas que estar todo el juego con Noel y Serah, y si por narices quieres a un tercero, tengas que quedarte con un monstruo.

La OST, no me ha sorprendido de momento ni para bien ni para mal

Serah, la tipica chica que empieza como la inutil de mierda llorona y, os contaré el final del juego, acabará como la más valiente y cojonuda y cuando se reencuentre con Light, esta se sorprenderá.

A mi el sistema de combate de 13 me encanta, aunque como dice nuestra amiga Claire, poder cambiar de personajes no estaría nada mal, aunque me temo que no. Además yo incluiría límites.

Noel como personaje me ha encantado, estoy deseando de ver a personajes nuevos, aunque ahora estamos muy preocupados porque solo vemos Noel y Serah, esto paso exactamente igual en XIII, que hasta pocos meses antes no se fueron anunciando uno a uno los demás, espero que en esta ocasión vuelva a haber una buena plantilla, aunque como digo, Noel me gusta bastante.

Lo de la exploración del mapa me gusta bastante la verdad, solo espero que no haya más vías de tren


¿Cosas que habría que tener en cuenta?
Pues que dijeron que sería una historia más profunda y oscura que XIII, de momento no me lo parece para nada, sino todo lo contrario, pero supongo que aún necesitará un poco más de tiempo.



"Gaming 4ever"
GRANDIS SUPERNUS
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A mi es que ni me gusta Serah ni me gusta Noel.

Lo único que me tranquiliza es lo de la historia oscura.




vashlaestampida
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Espero que la canción que empieza en el segundo 0:52 será el tema de combate. :-)








Última modificación realizada el 07/06/2011 22:32:46, modificado 2 veces
IGNIS EXCUBITOR
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Mensajes: 49.461

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Le da un toque al del XIII en algunos momentos. El ritmo es bastante parecido



vashlaestampida
USUARIO CANCELADO
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Mensajes: 72.144

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Posted by Jem Alexander on 07/06/2011
Hands on with FINAL FANTASY XIII-2 - exclusive details revealed

Cita:
Hey guys,

I’ve had the chance to sit down and play some FINAL FANTASY XIII-2 recently and I wanted to let you know what I thought of it. Before we jump straight into the Hands-On report, however, here are a few key points I suspect you’ll all be interested in knowing.

While still a deeply story-driven game, FINAL FANTASY XIII-2 has a higher emphasis on giving the player choices to make throughout the game. More branching paths, more hidden secrets, more exploration.
Level design sees you returning to unlocked environments to access hidden areas as the game progresses.

A self-contained story set after the events of FINAL FANTASY XIII. XIII-2’s story will be darker and more mysterious.
All-new playable characters (Serah and Noel), plus the return of fan favourites from FINAL FANTASY XIII.
The return of the much loved Moogle. A treasure hunter at heart, he will seek out hidden chests.
Recruit monsters who will aid you in battle, each with unique abilities.


For those of you who wanted more from FINAL FANTASY XIII, the sequel is the game for you. As a FINAL FANTASY fan I had some specific things in mind that I wanted to see from XIII-2 and the more I see of the game, the more excited I get about it..

As you can see from the list above, XIII-2 has seen improvements and expansions in many areas (and these are just features we’re allowed to talk about right now). The designers of the game have made giving more choice to the player a key focus of theirs. Even in the small demo being shown off at E3, the level design features plenty of forks in the road, leading to hidden chests and lurking monsters, as well as wide open areas.

The developers also want players to have more control over their character and a larger variety of experiences in the game, which explains the inclusion of a jump button (the first in the numbered FINAL FANTASY series’ long history), which can be used to find hidden chests. Abilities will be gained throughout the game which will further allow exploration, making you return to areas you’ve visited before to see if your new skills can give you access to hidden areas and items.

Environments are filled with people, many of whom can be engaged in dialogue. A little speech bubble floating above their head will let you know if they have anything interesting to say. All of this dialogue is fully voiced.

Your objectives won’t always be straight forward. Sometimes you will be given a choice of which direction to go to reach your goal or of which order to perform certain tasks in. The E3 demonstration includes the choice to fight a large golem (we’re talking massive - like 20 storeys) or to investigate a mysterious device which has appeared out of nowhere. Investigating the device will lower the golem’s defences, making him much easier to kill, but if you fancy the challenge you can go straight into battle.

Some battles may include interactive “cinematic action” sequences, which require you to press specific buttons at specific moments. On succesful button inputs, rewards are given, depending on the situation. For example, hitting buttons correctly in the first golem battle in the E3 demo results in your party members receiving temporary stat buffs, making the rest of the battle that little bit easier.

We’re not talking too much about the game’s story right now, but we have said that the game takes place a few years after the events of FINAL FANTASY XIII. Lightning has disappeared, presumed dead, and her sister Serah is trying to find out where she’s gone, with the help of the mysterious Noel. You will not need to have played or completed FINAL FANTASY XIII to understand the story of XIII-2. It will help to know some of the backstory, but it has been designed to be accessible to newcomers.

For those who are fans of the franchise, you may be surprised and delighted to learn that Moogles are making a return. One such creature befriends Serah and has vowed to follow her on her quest to find Lightning. He has a few tricks up his sleeves, such as being able to reveal secret chests and other secret abilities which we will be revealing in time.

Another new addition is the recruitment of monsters. They will join your party and each species of creature will have a unique ability. You will be able to switch them in and out on the fly by changing the party’s Paradigm. Yep, the Paradigm Shift system makes a return, with some improvements and refinements. We’re not going into much detail on all the enhancements yet, but we thought you’d like to know that they exist.

So hopefully this whets your appetite a bit and demonstrates just some of the enhancements and improvements FINAL FANTASY XIII-2 will feature. I’m personally very excited about this game and we’ve got much more to tell you about it in the coming months, so keep an eye out here on the Square Enix Members Blog.



E3 2011: What's New in Final Fantasy XIII-2?
The long-running JRPG series finally gets what it's always been missing: rap music. 8D

Cita:
Final Fantasy XIII was a fairly controversial game. Different from any Final Fantasy that had preceded it, XIII simplified the battle system and offered a largely linear adventure that removed much of the exploration we were used to. When a sequel, Final Fantasy XIII-2 was announced, many wondered if it would be more of the same or a return to form. After playing a mission I'm starting to get a sense of what's been added and changed, but first...

What's the Same?

Returning characters: So far we know both Lightning (the fiery female lead from Final Fantasy XIII) and her younger sister Serah are returning in XIII-2.

Familiar places: We played a mission where Serah and her new friend Noal return to the world of Cocoon.

Battle System: It has been tweaked (see below), but for the most part Final Fantasy XIII-2's battle system feels like its predecessor -- for better or worse. You still select Paradigms, or pre-determined actions for your party members to carry out.. Enemies can be staggered and the party's health is fully restored after battle.


The battle system will be familiar to anyone who played Final Fantasy XIII.

Still pretty: I saw Final Fantasy XIII-2 running on Xbox 360 and PS3 side-by-side and they both looked great.


What's New?

New characters: During a mission to Cocoon, Serah is accompanied by a brown-haired soldier named Noal and a moogle named Mog.

Rap music: Yes, some of the background music we heard had some rapping going on. Really.

Cinematic Action: Key battles will include moments of Cinematic Action, which is another name for quick-time events. For instance, during a battle against the behemoth Atlas I had to push the analog stick to the right in order to dodge its fist, and then press the X button at the right moment to land a heavy sword attack right on its forehead.

Add Monsters to Party: Along with three character slots, your party also has two monster slots. If a felled beast leaves behind a crystal, you can slot that monster into your party and it will fight alongside you.

Mog Clock: When a monster appears on the world map, the Mog Clock can be seen underneath its feet. It counts down from green to yellow to red states and is essentially a timer that will reward you with a preemptive attack if you attack it quickly enough. Wait until the clock is red, though, and the enemy will have the advantage once you enter battle.

Live Trigger: These are in-game cutscenes that either give you more information about your current objective or provide a new option for overcoming it.


What's Still Unknown?

Here's the kicker: Square Enix isn't saying anything about big changes in Final Fantasy XIII-2. While other developers, such as Prototype 2's Radical Entertainment, will admit they are fixing past mistakes and listening to fan feedback, Square Enix avoided any such language during its reveal of this sequel. So is it still a linear adventure? I don't know, yet. Story details are still light and more familiar faces are bound to be revealed leading up to the winter release in Japan.

What I've seen so far looks much like Final Fantasy XIII with some light refinements.



Ixion
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Registrado: 15 Mar 2007
Mensajes: 7.013

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A mi Serah si me gusta.

Saludos.


Sichiel
USUARIO CANCELADO
Registrado: 3 Dic 2009
Mensajes: 1.801

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Oh Vash! Gracias por poner esos comentarios. Ha conseguido ponerme el hype por las nubes :]

Estoy segura que a todos los seguidores de FF13 no nos defraudará este juego.


vashlaestampida
USUARIO CANCELADO
Registrado: 13 Feb 2004
Mensajes: 72.144

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Los detalles más interesantes de la demo de Final Fantasy XIII-2
Publicado por Vanille

Cita:
Ya tenemos gran cantidad de vídeos por la red que muestran la demo pública disponible en el E3. Si todavía no le habéis echado un ojo, [url=http://www.novacrystallis.net/2011/06/e3-2011-videos-de-la-demo.h​tml

Estos son algunos de los detalles más interesantes que desvela la demostración:

Un soldado de PSICOM comenta que la Purga ocurrió hace 5 años, por lo que se da a entender que esta continuación transcurre 5 años después de Final Fantasy XIII.

En esta imagen podemos ver que aparece indicado el tipo de clima que se está dando actualmente en la localización. Todo parece señalar que, por tanto, habrá variaciones climáticas.

Podemos saltar libremente, sin necesidad de que haya obstáculos que salvar.

¡El arma de Serah es el propio moguri! Fijaos en la secuencia anterior al enfrentamiento con Atlas, o en cada vez que finaliza un combate y Serah lanza el sable hacia arriba.

Los personajes parecen encontrarse en las Ruinas de Bresha en busca del secreto para derrotar a Atlas.

Hay un nuevo sistema para los encuentros aleatorios basado en el Mog Clock (Reloj de Mog, el simpático moguri que nos acompaña). Ante la aparición de enemigos, surge un indicador que va cambiando de color (verde, amarillo, rojo). Si conseguimos atacar al enemigo (pulsando X) cuando el reloj esté de color verde, significará un ataque preventivo para nosotros; en cambio, si atacamos en amarillo, iniciaremos una batalla completamente normal, mientras que si el tiempo se acaba y el reloj se torna rojo, será preventivo para los enemigos.

Una de las funcionalidades más interesantes es la posibilidad de tomar decisiones en determinados momentos, como se puede ver en esta imagen. ¿A quién no le gusta?

Los Quick Time Events parecen abundar en combates importantes. Nos ayudarán a deshacernos de los enemigos presionando determinados botones en momentos concretos.

En nuestro propio bando ya hemos visto a varios monstruos: un flan, un bégimo, una máquina de Paals...

Cuando llueve, surge un efecto recreando la lluvia consistente en la aparición de gotitas "sobre" la pantalla.

Novedad: ¡Se reciben guiles tras los combates!

En la pantalla de resultados, a su vez, se puede leer "Crystogen Points", haciendo referencia, probablemente, al nuevo sistema de desarrollo.

En el apartado de Preferencias es posible modificar bastantes más opciones que en Final Fantasy XIII.

Próximamente, el trailer en imágenes ;)




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